- pesta buah -

eheemm..kejap ade kejap xde kn i ni. on off on off. ade masa update xde ms duduk diam2 xpandang blog. now dlm train xde nk buat pape so godek2 la gmbar yg ade..

ini kisah sebelum berpuasa ye. jgn ingat i xpuasa pulak mkn buah buahan tgh hari buta.

selesai kenduri abg adi ari tu tbe2 perasaan ingin makan bermacam2 juadah menjadi jadi. makanye ade satu hari tu i dengan tekat nye pegi memborong buah buahan tempatan..

kebetulan kawan abg adi still here in malaysia..so perasaan nak beli buah lg la membuak2 hari tu. seronok pegi membeli buah buahan smpai terbeli secara berlebihan.

bile dah pegi kedai buah..durian yg i xlayan pun i terlayan. sedap hokeyy bile org tu bg rasa.

















ape ke ntah jenis durian ni. xingat..bnyk sgt jenis..

malang sekali kawan abg adi xsuka durian..ruginye mereka. ruginye i jugak sebab sebelum2 ni xpenah nk menghargai durian.. :p

selain durian ade buah rambutan juga











selain rambutan terdapat jugak manggis





selain manggis ade mata kucing, pisang n cempedak kesayangan jugak. tp cempedak kesayangan x mkn terus..esok tu baru ibu buat goreng cempedak.

lastly penutup diakhiri dengan buah kepala...eh silap..buah kelapa





ni la kawan abg adi yg tgh cuti2 asia. merata die berjalan.





saje menempek nk bergambar ngan diorg...huahua





dan yg terakhir






- Posted using BlogPress from Orked's iPad



0 comments: