- ronda2 bendang -

last friday, saya n 2 org lg kwn saya safa n ida g jalan-jalan ke kedah. kat sana host we all adalah yani n en zaid. kitorg gerak dari hentian kajang kul12 naik bus tambahan. biasa la kan..cuti CNY..lmbt amek tiket je kne la naek bus tambahan. punye la ramai yg nak balik becuti..yg kitorg ni pun sibuk-sibuk nak balik cuti sm..hikss. bus tambahan tu bus skolah taw..kecik btul ruang yg ada..saya ni da la besar kn..hehe. tp kan dalam ruang yg kecik pun saya bley tdo ngan nyenyak nye..tdo mati plak tu..ape jd pun saya xsedar. sesungguhnye saya ni bukan la jenis yg tdo mati. saya kne flu at that time..so kne la mkn ubat kan..ubat tu la yg buat saya tdo 2 hr dgn nyenyaknye..
best woo kat kedah...ade pak supir...sampai je kat kedah ada pak supir dtg amek n hantar we all g umah yani. pak supir we all baek taw..die bawk g bekfes dlu. oooh..ye..pak supir tu bkn la pak supir yg btul..die adalah host we all kat. tq to en zaid sebab bwk we all jalan-jalan..jauh plak tu en zaid n yani bwk we all jalan-jalan. nasib baik saya g sn 2 hr je..klu lama sampai ke langkawi die bwk..
1st day kat kedah we all x g jalan mane pun coz we all g kenduri kawen abg sedara yani. lain taw kenduri kawen kat kg ngan kenduri kawen kat bandar ni. kat kg masih mengekalkan ciri-ciri kejersama penduduk kg..diorg gotong royong masak untuk kenduri kawen tu. klu kat bandar skrg mn ada org hidang-hidang pkai talam kan..kan kg masih mengamalkan konsep hidang-hidang ni. ble pengantin smpai lak ada la acara silat menyilat ni. silat nye bkn sekejap..dekat sejam la gak..rmai btul; yg nak bersilat depan pengantin ni..kata raja sehari kan. saya tgk silat kejap je..kne lawan mata la..saya ngantuk sgt hari tu..
2nd day lepas sarapan yani bawak we all ronda keliling kg die naik moto..we all g ronda-ronda area bendang. ni pengalaman pertama saya ke bendang..
jom ronda-ronda bendang...
ni lah pemandangan sawah padi...

oh..teratai bunga .....
korg layan je la pix we all ronda-ronda kg yani ye...
alamak..lpe plak nak buat aksi lompat...rugi rugi...
ok..kedah part 1 smpai cnie je..nntkn kedah part two. kedah part 2 ni lagi menarik...

~ bersambung ~



4 comments:

Rei said...

ni korg kalu ada aku ni..
mau amik gambau sampai muntah ni...
eekekkek

oyen said...

wah...
when a city girl go country!

hik2...
best kan? cam tenang and problem free sangat bile tgk bendang tu...

nak g kedah jugak!!

Y@ZeD@ said...

bestnye..!

x penah dok bendang cenggitu..! tingin ler..

:)

[S]itie [B]Um [B]Um said...

tgk gamba2 ni rase rindu lak nk balik kampung