- poring hot springs -

after pegi kinabalu park we all trus ke ranau. it took about 30 min cmtu la. sebenanye less than that tp we all ade salah-salah jalan sket. masuk poring ni je kne bayang RM 3 per head..tuk yg umur 17thn ke bwh bayar RM 1 jew. ade bdak tu kan..da masuk college tp still bayar RM 1 coz die x ckup umur lg..under age..ahaha

besar la gak kawasan poring ni..ade taman rama-rama, air terjun n canopy walk.

actually ibu da surrender xnk masuk poring tp disebabkan anak die yg sorg ni gedik-gedik sgt nak masuk so ibu ikutkan aje. time ni ibu da xlarat..da start nak pening-pening coz xmkn lg. kat sini mcm susah nak crk mkn sket. time kat cafe yg kat kinabalu park tu diorg juz ada buffet je. buffet da la mahal..rm 50 cmtu..x bebaloi la. baik g crk seafood..

selamat datang ke kawasan air panas..siap ade penyambut tetamu lagi tuh..hiksss


ni la kolam air panas nye..ingat kat mcm kolam air panas kat selayang..tp tidak
sma sekali..mmg lain bebena la..

saya n adik naik canopy walk..mmg mencabar la. klu saya taw kne panjat bukit untuk g kat canopy walk tu mmg saya xkan pegi la. punya la tinggi bukit die..mcm pegi junggle tracking time skolah-skolah dlu je. smpai atas mke da beminyak-minyak ngan peluh x hingat...haha. adik bley kurus taw klu hari-hari naik bukit tu. dalam 30 jam gak la naik bukit tu.

canopy walk tu plak tinggi yang amat..gayat jgn ckp la..takut nak pandang bawah..dlm gamba sme control je xnk bg nampak gabra..hikss

ni time ngah trun bukit..licin wooo..lecak la bagai. saya da la pkai selipar jamban je..nasib bek x tegelincir.

tali kasut die ni keje tebkak je..kjap-kjap ikat tali kasut..

finally smpai gak saya kat bwh setelah berpenat lelah hampir sejam lebey..
ni la gaya saya berjunggle trackking..xde ala-ala nak naik bukit pun..dgn pkai selipar jamban n handbag la bagai..



1 comments:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

yg papan 700m tu mcm kubur je.. hehe!